De inrichting van een winkel heeft veel invloed op de omzet. Het is uiteraard belangrijk dat klanten de producten die ze zoeken gemakkelijk kunnen vinden. Daarom moet je de artikelen op een duidelijke manier categoriseren en op een logische manier bij elkaar zetten. De sfeer is ook erg belangrijk. Klanten moeten zich in de winkel op hun gemak voelen, zowel door de inrichting als door de manier waarop ze door het personeel worden benaderd. EFKA.nl is gespecialiseerd in methoden om met behulp van 3d textielframes de aantrekkelijkheid van een winkel te verbeteren.

Grote en kleine textielframes

De meeste ondernemers zijn wel bekend met het gebruik van textielframes, vooral als ze regelmatig deelnemen aan een vakbeurs. Minder bekend is dat deze frames ook in winkels erg goed kunnen worden gebruikt. Traditionele textielframes bestaan uit aluminium buizen, waar een textieldoek met een afbeelding in wordt gehangen. Ze zijn verkrijgbaar in allerlei afmetingen en worden opgehangen aan een wand. Om de afbeeldingen meer op te laten vallen worden er vaak spots op gericht. Deze 2d frames zijn nog steeds erg populair, maar er zijn nu ook driedimensionale textielframes. De mogelijkheden daarvan zijn nog veel groter.

Meer sfeer en ruimte

Het grootste verschil tussen 3d textielframes en de bekende 2d frames is, dat de 3d frames niet aan de wand opgehangen hoeven te worden. Er zijn allerlei vormen van te maken, zoals een kubus, een gebogen wand of een cilinder. Wie de 3d frames toch op wil hangen kan voor een ovale of ronde vorm kiezen. Die trekken meer de aandacht dan gewone rechthoekige frames. Als 3d frames op een standaard worden gezet kunnen ze uitstekend dienst doen als scheidingswand. Vooral door te spelen met vormen kun je de inrichting van de winkel veel speelser maken.

De juiste foto’s

Naast de routing om klanten op een logische manier langs de producten te laten lopen is het voor de sfeer in de winkel erg belangrijk dat er voor de juiste foto’s wordt gekozen. Textielprints die bij de artikelen staan kunnen inspirerende foto’s bevatten van de artikelen tijdens het gebruik, of aanvullende informatie. Voor de afbeeldingen die aan de kant van een overleghoek of een koffiehoek staan kan beter een sfeervolle afbeelding worden gebruikt. Het is immers de bedoeling dat klanten op die plekken rustig kunnen nadenken over hun aankoop, of kunnen overleggen met een partner.